Psycholog Warszawa PRAKTYCZNE SPOSOBY ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH 5
wszystko o psychologii, psychologia i życie, psychologia i rzeczywistość, psychologia i zdrowie

Forum psychologiczne dotyczące zagadnień psychologicznych i teorii oraz zaburzeń psychicznych, psychiatrii, pomocy psychologicznej i psychoterapii.


You are not connected. Please login or register

PRAKTYCZNE SPOSOBY ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH 5

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Admin


Admin
PRAKTYCZNE SPOSOBY ROZWIJANIA UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH

ZRZEKANIE SIĘ

Umiejętność wyrzeczenia się jest przeciwieństwem chęci posiadania wszystkiego na co mam ochotę, spełniania się każdego życzenia najchętniej bez jakiegokolwiek wysiłku z mojej strony, a więc postawy, która nazywa się: „rozpieszczeniem”!

Wychowanie rozpieszczające ma później bardzo negatywne następstwa. Jeżeli młody człowiek nie nauczył się, że niemożliwe jest posiadanie wszystkiego, to pojawienie się ograniczeń wyzwala w nim złość, rozczarowanie, smutek.

ZABAWA: NADMIAR (od 4 lat)

Dzieci siedzą w kręgu, po środku stoi miska z wieloma kasztanami (około 20 sztuk na dziecko). Jedno z dzieci zaczyna. Bierze kasztan i podrzuca go. Zadaniem jest złapanie podrzuconego kasztana i jednoczesne wyjęcie z miski następnego. Jeśli się to uda – zatrzymuje obydwa kasztany, jeśli nie – tylko ten, który się złapało lub wyjęło z miski. Dzieci próbują kolejno. Gdy miska jest pusta, osoba, która ma najwięcej kasztanów, mówi: „Ja mam dużo!” i wrzuca swoje kasztany do miski, by zabawa mogła toczyć się dalej. Wkrótce znowu miska jest pusta i inna osoba oddaje swoje kasztany.

Małym dzieciom ułatwia się to zadanie: kto podrzuci i schwyci kasztan, zatrzymuje go, komu się nie uda, ten wkłada kasztan do miski. Zabawa ta pozwala dzieciom doświadczyć, że wyrzeczenie się może nieść z sobą pewne zwycięstwo (gra może toczyć się dalej).

OGRANICZANIE SIĘ ROZWIJA WSPÓŁPRACĘ:

Można umówić się z rodzicami, aby w grupie była ograniczona ilość przyborów plastycznych, by dwoje czy czworo dzieci musiało się posługiwać jednym zestawem kredek czy jedną tubką kleju. By wykonać zadanie muszą się ze sobą porozumiewać, ustalać, komu jest bardziej potrzebna. W ten sposób uczą się tego, że ograniczanie się jest często jednocześnie pomaganiem innej osobie i doświadczają na czym polega współpraca. Uczą się także bronienia swoich potrzeb, jeśli rzeczywiście jest coś niezbędne.

Zobacz profil autora http://wszystkoopsychologii.niceboard.net

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry  Wiadomość [Strona 1 z 1]

Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach